Adik-Zizan
Friday 17 January 2014 • 03:25 • 0 Love Note


Haa okay nak sambung cerita..ni hari selasa punye cerita..cuti kat asrama je kan ~ malas ah nak cerita detail,straight je la,nanti kang korang malas pulak nak baca..
Time pagi tu,cuci kolah.
Sebab?
Banyak pasir.
Mane datang?
Dalam tu ade batu bata sebab nak tutup lubang.
Berapa lama?
Due ke tiga jam.
Sape je?
Syaf,tasneem,dila,nishim dan aku.
Kenangan ni aku takkan lupa,siries..mula mula aku,nishim ngan dila je,kiteorg x jumpa lubang,jadi kami guna baldi,keluarkan sikit sikit..heish,haa haha jap pastu en,dila nampak hos,hm,kiteorang isi air dalam hos tu bagi penuh,then tutup kat hujung dedua belah tu guna jari,sebelah letak kat dalam air,lagi sebelah letak kat bawah.yang dalam air tu make sure lagi tinggi dari yang kat bawah,baru lah lepas dedue belah tu..akhirnye hos tu tlong kiteorg buang air dari kolah tu,yey yey!tengah syok syok keluarkan air,ade orang rempuh pintu tu kuat cam ape je,and org tu ialah syaf dan tasneem..dorang marah sebab kiteorg x siap lagi nak pegi sekolah..haha,dorg balik dari sekolah,dorang pun join,haa that time la syaf tegur kiteorg ade lubang kat dalam kolah tu..haish,penat je guna baldi keluarkan air..lubang tu die tutup dengan kain yang serap karat dalam air tu and batu bata..mase dila angkat batu bata tu,kiteorg dah takut dah terus tutup,tu yang tak perasan tu..bertuah betul..
okay habis cerita pasal ni.lagi satu cerita petang selasa tu..
Hm,petang tu kan kena gi masjid,so,cam biase je la,turun dm,makan,lepas makan tu,amik barang gi masjid,mase nak pergi tu,baru jalan sampai tengah tengah dataran asrama,haa meh aku buat conversation.

Yaya : nini!

Aku : ape?

Yaya : belakang kau ade cicak.

Aku : ha? (sambil letak tangan kat muka) tipu!

Yaya : (muka die siries + takut) betul,kat tudung kau ade cicak!

Aku : aaa tolong yaya! (taktau nak buat ape dah,menggeletar,takut.terkaku aku kat situ)

Yaya : jap jap (time ni die tengah pegang telekung dengan buku tazkirah kat tangan sebelah kiri.tengok muka die,lagi tambah takut aku,sebab muka die pun cam takut jugak,tapi,dengan pantas die amik buku tazkirah pukul belakang tudung aku nak halau cicak tu)

Aku : dah ke yaya?

Yaya : mane cicak tu pegi?

Aku : aaaaaaaaaaahhhhhhh (nada takut.mane la aku tau kat mane,time tu tuhan je tau perasaan aku cemane)

Yaya : (pukul kat kepala aku pulak)eh,mane die!

Aku : (yayaaa!! Jangan buat aku ceni,mana aku tau mana die pegi.time ni memang aku takut gila sebab takut cicak tu jatuh kat muka..waaaa..then aku nampak dah ade kat bahu aku,aku terjerit la,tak fikir ape dah,aku bukak selapis tudung aku,then nampak ade kat pin tudung tu,huh,pikir aku nak pakai balik?aku terus bukak tudung kat situ.siries geli gila!!kurang ajar punye cicak.aku pun kibas kibas la tudung tu)

Yaya : dah la nini,dah tak de..

Aku: haa ade lagi,aku nampak tadi!

Yaya : tak,aku dah nampak die lompat tadi..(die marah aku sebab terkejut sangat)

Aku : haa ok ok..(pakai tudung balik)

Huh,mase nak pakai tudung tu,dayu ngan ainul baru keluar dm,terus tegur.dorang tanye la asal dengan aku..ye la sape x terkejut tetibe keluar dm,nampak org free hair kat tetengah dataran!malu je..aku pun dengan keadaan menggeletar tu,cerita la kat dorang.tak lame lepas tu,syaf ngan tasneem pulak datang,dorg lagi la datang gelak gelak + muka pelik..mase otw gi masjid tu cerita la kat dorang..heish,sampai kat masjid kecoh.trauma aku..mase yang aku jerit bukak tudung selapis tu,semua yang ade kat situ freeze sampai dayu ngan ainul datang..siries malu gile time tu..tak pasal pasal.punca die sekor cicak..malam tu terserempak dengan kak nisreen,tak pasal pasal kene perli....ahhh nasib nasib..

Hm,ni la cerita aku mase cuti maulidur rasul..terbaik ~drama habis!kalau ghaz abu bakar bace blog aku ni,buat drama confirm laris..penuh budak maahad..haha..ok dah merepek..
pengalaman tak ada nilainye..okbye..assalamualaikum ><



posted by Unknown @ 03:25
 

0 Comments:

Post a Comment

Older Post
Newer Post






. AHLAN WASAHLAN .
My name is Anis Afral le ztf . I came from Zizan Planet . This planet is far far away from earth and been coloured by pink clour . I get older every 15th of April with my brother , Zizan . He's the King and I'm his Queen at here . Forever Ztf~


1 2 3 4 5